Thailandsfebern ;D

Idag har jag en så enorm tillbaka längtan till Thailand, Karon. Så tänkte ladda upp lite bilder och skriva om en del roliga saker som jag rekomenderar där :D

NJUT :D





Här ovan har vi den lilla serveringen/restaurangen jag skrev om i mitt tidigare inlägg om Freedom beach.

_________________________________________________________________



Om du planerar att boka resa till Thailand rekomenderar jag verkligen att ni bokar med Thai Air, har flygit med en del andra bolag men Thai Air är absolut min favorit,

* Större platser/utrymmen än mindre flyg
* Otroligt bra sevice, Thailändare är oerhört trevliga och generösa, ring på klockan och be om ett glas vin tex.
*  Allt ingår i priset du betalar för att åka. mat, dryck osv, du kan alltså under dina 11-12 timmars flygresa dricka hur mycket öl/vin/läsk m.m du vill utan extra kostnader, rena lyxen :D
* Maten är gudomligt god, Jag brukar alltid  hata maten man får när man flyger men inte denna mat, väldigt god mat extra + för det.

De var lite av alla positiva saker med att flyga med Thai Air!

_________________________________________________________________



Bor du på Karon eller kanske du besöker karon under din tid i Thailnad då kan jag rekomendera en toppen restaurang, "Dinos restaurang" (tror jag den hette).

*  Kanon mysigt ställe att äta på då själva restaurangen är gjord som i en djungel kan man säga, tropiskt.
Man omfamnas av fågel ljud, åar som slingrar sig massa natur.
*  Maten är kanon, vad du än väljer för mat på detta ställe kommer du garanterat bli nöjd.
*  Efter måltiden kanske man är sugen på lite minigolf och då är det så att restaurangen har en grymt häftig mini golfbana, Väldigt många hål dock, så ha inte brottom, annars är banorna oerhört roliga och ser ut på alla möjliga sätt, bland annat i grottor & berg. Verkligen att rekomendera.


_________________________________________________________________



Vill du bo på ett bra och mysigt Hotell på Karon?
Karona Resort & Spa!

*  Bungalowerna (stavning) är kanon , jätte mysiga och sevicen är kanon.
*  Frukost buffé- Kanon allt möjligt att välja på och trevlig personal som serverar och passar upp på dig :)
*  Poolerna, grymt mysiga, finns även en bar vid poolerna, där serveras kanon god mat till lunh och goda drinkar (tummen upp)
*  Nära till stranden och även till restauranger och affärer.
*  I det stota hela så är personalen oerhört trevliga, som jag nämt tidigare så är Thailändare det mest generösa folk jag träffat, dom hjälper en att bära och jag vet inte, ALLT! På detta hotell var det avslappnat och trevligt och vi kom personalen nära. På den Thailändska nyårsafton var det vattenkrig på hela vårt hotell emellan de som bodde där och personalen, rolig upplevelse :D
 
Finns mycket att säga om hotellet, men det var kanon, hade inte velat bott någon annan stans.

_________________________________________________________________



Longtail boat is the shit :D

När man åker till Thailand vill man ofta besöka en rad olika kända öar, och man behöver inte vara orolig att det ska bli dyrt, och på så sätt behöver man inte känna sig begränsad.

Lätt och smidigt på dina villkor.
* Gå ner till starnden och du ser longtails,
* De är oerhört trevliga så ni kommer lätt fram till ett billigt pris för ert resemål.
* Dom Kör er för en liten peng (för oss liten för dom stor) vart ni vill, ni kommer överens om en tid då de hämtar upp er efter dagen. Ni behöver inte oroa er för någonting.

Åk Longtail :D - Lätt smidigt, på dina villkor och mysigt!

__________________________________________________________________


Nu orkar jag inte skriva mer för idag, men kommer fortsätta med råd och rekomendationer angående Thailand, för jag bara älskar Thailand :D

Har ni Frågor så är det fritt fram.

See you / Linn Karlsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0